Så blir du innovativ

Allt fler inser vikten av att fokusera på innovativa idéer och lösningar för att kunderna ska fortsätta med sitt gillande. Men hur många är innovativa på riktigt? Hur gör man för att vara innovativ på riktigt? Det är lätt att det blir mycket prat…

Sitter på tåget på väg hem från Karlstad efter en helg med Sogeti Innovation MeetUp, skönt nöjd och trött. Vilken helg! 500 galna och goa it-konsulter och en exklusiv konsert med Miriam Bryant som grädde på det fantastiska moset. För det här var en konferens som inte bara pratade innovation utan som faktiskt skapade innovation. På riktigt.

Förutom en del inspirerande innovationsexempel av Sogetis egna digitala experter (Essy Dahlin, Andreas Sjöström, Christian Forsberg och Michiel Boreel) och den mest innovativa kunden Husqvarna, så fick alla 500 medarbetare på 1,5 timme skapa egna innovationer. Det kom ut 73 påbörjade förslag (några riktigt, riktigt bra) på så kort tid. Lösningen: De använde OCH istället för MEN. Vi människor har en tendens att dissa nya idéer direkt genom att se hindren och säga men… Om vi istället säger OCH så ger vi utrymme till nya tankebanor och nya riktningar. Det är då innovation verkligen kan skapas. Det blev otroligt tydligt under denna korta och intensiva workshop som jag fick känslan var konferensens höjdpunkt, förutom Miriam Bryant då. Detta unikum av kvinnlighet och kaxighet.

Stort tack för att jag fick leda denna konferens: Världens bästa marknadschef Therese Sinter med världens största drive, världens bästa eventbyrå Eventyr med världens bästa demonproducent Magnus af Trolle och alla fantastiska Sogetiare.

Nu fortsätter vi. Nu säger vi bara OCH.

Sogeti 3 Med Sogetis vd Sergio de Brito Sogeti 1  Sogeti 4 Sogeti 6 Sogeti 7BästisarMiriam Bryant

 

Alla bilder tagna från Instagram #sogetisweden

05 Jun, 10:10

Inlägget har en kommentar.

  • Jesper Lind

    Woop Woop

    08 juni, 9:09

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Tillbaka